Як батькам говорити з дитиною, якщо вона поводиться з ризиком для здоров'я через вплив на неї контенту в мережі:
- заспокоюйте дитину тим, що ви поруч, готові вислухати і допомогти;
- наголошуйте дитині на тому, що вона зараз перебуває в безпеці;
- слідкуйте за тоном свого голосу під час розмови. Якщо ви почнете розмову повчальним тоном, ви можете налякати дитину, і вона, швидше за все, дасть вам відповіді, які ви хочете почути, а не правду, яка з нею потрапила. Прагніть зробити розмову невимушеною - це дозволити дитині розслабитися;
- ставте відкриті питання. Наприклад, «Поділися, будь ласка, що спричинило такі переживання у тебе? Що вплинуло на твою поведінку останнім часом?»;
- слухайте та чуйте. Дозвольте дитині розповідати у тому ритмі, як зараз їй хочеться. Не приймайте її слова у свій бік – дитина може висловлюватись досить агресивно. Спробуйте почути, про що саме вона говорити і що вимагає зараз;
- уникайте суджень та звинувачень;
- використовуйте "Я"-повідомлення. Замість «Як таке могло статися?» – «Я співчуваю, що тобі довелося таке пережити...»;
- подякуйте дитині за те, що вона поділилася своїми переживаннями.
Декілька важливих правил під час користування Інтернетом, про які варто нагадати дітям:
- Не давайте нікому своїх паролів.
- Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої потреби.
- Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
- Повідомляйте про ситуації в Інтернеті, які вас турбують (загрози, файли певного міста, пропозиції).
- Відмовляйтесь від зустрічей зі випадковими людьми, із якими познайомилися в онлайні.
- Не діліться своїми фото з незнайомцями.
- Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
- Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
- Не скачуйте та не устанавливайте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
- Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додалися небажані програми.
- Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
- Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.
1.
У будь-яких випадках ми говоримо правду. Тому, що дитина орієнтується не
стільки на наші слова, скільки на наш стан, на наші невербальні сигнали.
2. Не дивимось з дитиною новини, встановлюємо обмеження «батьківський
контроль» на ґаджети, контролюємо, як і що ми говоримо, коли дитина поруч. Бо
зараз у дорослих та дітей є ризик вторинної травматизації від новин.
3.
Говоримо коротко, добираючи слова, в залежності від віку. Дивимось на
реакцію дитини. Можливо, питаємо, що б тобі важливо було знати?
4.
Розповідаємо: Зараз йде війна. росія напала на Україну. Ця війна йде вже дев’ять років. Але останній
рік ми всі її переживаємо. Нас захищає ЗСУ і майже весь світ нас підтримує
(можна перерахувати країни – ця інформація додає відчуття сили). З кожним днем
нам приходить все більше допомоги. Наші ЗСУ сьогодні змогли розбити стільки
танків, стільки літаків (краще не вказувати на загиблих людей). Не розповідаємо
подробиць, відповідаємо на питання.
5.
Пам’ятаємо – чим більше тривоги – тим більше потреба в інформації.
6. Кожну розмову супроводжуємо фразами про те, як саме наша дитина проявляє
свою силу і завершуємо словами про надію, про нашу віру в Перемогу.
7. Кожну розмову завершуємо пропозицією дій. Будь-яка дія, можливість хоч на
щось вплинути – буде внеском в стресостійкість: - А хочеш зробити листівку,
записати привітання, намалювати малюнок, вигадати вірш чи записати пісню,
зробити іграшку чи смаколик на аукціон, помолитись, (будь яка дія, яка цікава і
по силам дитині).
8. Говорити, як дитина проявляє силу: Я бачу, як тобі буває страшно, чи як ти
сумуєш, але ти тримаєшся як справжній супергерой – супергероїня. Ти так
швидко\красиво\сильно це робив. А пам’ятаєш, як ти допомагав\допомагала? А що
ми будемо робити після Перемоги?
9.
Важливо пам’ятати – наголошувати – ніхто з нас не винен в тому, що сталося.
Винні – росіяни. Діти часто відчувають провину, навіть більше, ніж дорослі.
Часто вони кажуть – а це сталося, тому що я погано себе поводив? Нам важливо
бути дуже обережно з почуттям провини – хоча б не підсилювати її (словами – «ми
заради тебе…»).
- ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ 6-11 РОКІВ В УМОВАХ ВІЙНИ
1. Запевніть дитину, що вона в безпеці.
2. Робіть усе в звичному режимі, якщо це можливо.
3. Обмежте доступ до телевізора, газет і радіо (щоб дитина менше чула різної інформації).
4. Приділяйте час на розмови з дитиною.
5. Відповідайте на запитання коротко, але чесно.
6. Хай діти будуть чимось зайняті.
7. Заохочуйте дітей допомагати.
8. Знайдіть надію, наводячи конкретні приклади.
ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ 12-17 РОКІВ В УМОВАХ ВІЙНИ
1. Зробіть так, щоб ваш підліток знову відчув себе в безпеці.
2. Допоможіть підлітку відчути себе корисним.
3. Відкрийте двері для обговорення (на будь-які теми).
4. Заохочуйте до спілкування з групами однолітків, іншими дорослими (родичами, вчителями).
5. Обмежте доступ до телевізора, газет і радіо (щоб дитина менше чула різної інформації).
6. Допоможіть вдатися до корисних та потрібних дій.
5 простих правил для батьків
- Підвищуйте власну комп'ютерну та Інтернет-обізнаність. Опануйте Інтернет разом із дитиною.
- Стати другому дитині у соціальній мережі.
- Встановіть "Батьківський контроль".
- Створіть територію безпечного Інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів. Регулярно оновлюйте антивірус.
- Дитина має розуміти, що може розраховувати на підтримку та захист дорослих.
Комментариев нет:
Отправить комментарий